pondělí 13. dubna 2020

EduCandy

Na učení mám ráda lístečky. Na jednu stranu napíšete slovíčko česky, na druhou anglicky. A už se můžete sami učit. Jenže se zvětšujícím se objemem učiva u nás začal růst i objem lístečků. A pomalu je nebylo kam dávat. Kromě toho jsem v tom začala mít nepořádek - vyjmenovaná slova se začala motat s angličtinou a příklady na násobení... I začala jsem pátrat po něčem počítačovém, nejraději takovém, co by mi nezabíralo místo na mém disku. Článek na blogu Jitky Rambouskové Co jsem vyzkoušela mě přivedl k EduCandy. Moc jí tímto za něj děkuji.
EduCandy je nástroj vhodný na učení nebo opakování slovíček, příkladů, dat v dějepise... Nejdříve se zaregistrujete, potom si zvolíte typ sady, která vám vyhovuje - slova, páry, výběr z více možností.



Nově vytvářenou sadu si pojmenujete a napíšete, do jaké skupiny ji zařadíte.


Potom už jen přidáváte otázky a odpovědi podobně jako při psaní lístečků. Pokud jste zvolili výběr z více možností, zadáváte kromě jedné správné odpovědi i tři odpovědi chybné.




Po kliknutí na My activities se vám objeví seznam všech sad, které jste vytvořili.


Vytvořené sady si nemusíte nechat pro sebe, ale můžete je i sdílet. Po kliknutí na Share budete mít tři možnosti - sdílet pomocí kódu, který ostatní zadají na stránce EduCandy, sdílet pomocí odkazu, který ostatní rovnou přesměruje na vaši aktivitu nebo přímo vložit sadu aktivit do vašich internetových stránek. 



Děti si následně samy vyberou, která aktivita se jim k procvičování líbí. Aktivity se liší podle typu sady - osmisměrky, šibenice a anagramy u slov, výběr z více možností  na čas u výběru z více možností, piškvorky, křížovky, přiřazování, pexeso a výběr z více možností na čas u párů.


Při spuštění aktivity je vhodné si ji zvětšit příslušnou ikonkou na celou obrazovku. Protože je ikonka celkem malá, přikládám obrázek, kde ji najdete:


Ozkoušet můžete z našich sad anglická slovíčka: 


2 komentáře:

  1. Děkuju za inspiraci, znám Quizlet a na různé "slovíčkové" hry využívám ještě LearningApps a Wordwall.net, ale tohle jsem neznala, i když "Dejte mi pevný bod..." sleduji také. Jsou výborní, ale je toho prostě moc.

    OdpovědětVymazat
  2. ... plus ještě taky používám Fun for Starters, jsem napoprvé zapomněla napsat, takže o to větší díky :).

    OdpovědětVymazat