Je to tak, i my už jsme se dostaly k aktivní on-line výuce. K té pasivní - to znamená k účasti na nejrůznějších webinářích, workshopech, on-line kurzech, MOOC a podobně jsme propracovaly už dávno. Tentokrát jsme ale došly o něco dál - aktivně vyrábíme on-line kurzy programování ve Scratchi. Nejraději bych napsala, že už jsme je vyrobily, ale pořád ještě něco vylepšujeme.
Ano, ta -y v přísudcích jsou tam správně, protože se jedná o ryze ženskou a holčičí záležitost. Je v tom zapojených několik maminek a jedna holčička, ale vůbec žádný tatínek nebo kluk. Tímto jsme překonaly všechny aktivity zapojení žen do IT, my hledáme muže do IT! 😄
Ale zpátky k tématu - v procesu finálního vylepšování jsme objevily dvě věci, které jsme dosud neznaly a moc se nám líbí. Možná jsme jediné, kdo to neznal, ale pro jistotu o nich něco napíšu:
1. Anotování programu ve Scratchi. Je to jednoduché - abychom přidali vlastní poznámku, klikneme pravým tlačítkem na blok, ke kterému chceme poznámku vložit. Z možností, které se nám objeví, zvolíme "Přidat poznámku". Objeví se nám žlutý obdélník, do kterého můžeme psát dle libosti. Tady se můžete podívat, jak vypadá náš hojně anotovaný program, který použijeme v on-line kurzu Programování: Příběhy a pohádky od dětí pro děti. Pokud účastníci kurzu dostanou takto anotovaný program, bude pro ně daleko jednodušší, aby se v něm vyznali.
2. On-line nástroj Dr. Scratch. Celé je to sice v angličtině, ale můžeme si nastavit automatický překlad do češtiny. Návod popsal už přede mnou Slávek Hora v článku Opakuj si - třeba s kartičkami na skvělém učitelském blogu Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím. Jednoduše vložíme URL adresu našeho projektu ve Scratchi nebo vybereme Scratch projekt uložený v našem počítači:
Zmáčkneme červené tlačítko Analyzovat a díváme se, jak složitý projekt jsme ve Scratchi vytvořili:
Na každý z hodnocených bodů si můžeme kliknout, abychom věděli, co jsme už v daném oboru zvládli a jak se můžeme vylepšovat. Nebo (třeba pokud připravujeme nějaký kurz) se můžeme podívat, jestli jsme do výuky nezařadili příliš mnoho složitých věcí. Navíc si můžeme vytisknout certifikát, ve kterém je uvedený počet bodů, které jsme při hodnocení našeho projektu získali.
Žádné komentáře:
Okomentovat