Mezi články na Metodickém portálu RVP jsem čirou náhodou narazila na článek Lukáše Tvrďocha nazvaný Bezbolestné opakování.
Ve stručnosti - třída je rozdělená do několika skupin, v každé skupině
děti sepíší seznam všeho, na co si k danému tématu vzpomenou. Následně
vyberou ze seznamu pojem, který považují za důležitý a který lze zároveň
předvést formou živého obrazu. Živý obraz si nacvičí a předvedou zbytku
třídy. Ostatní hádají, o jaký pojem se jedná. Postupně se takto
vystřídají všechny skupiny.
Už při čtení mi bylo jasné, že po
lehké modifikaci je tato metoda aplikovatelná i doma. Nepracovali jsme ve
skupinách (protože jsme na učení doma jen dva - já jako vzdělavatelka a
dítko jako vzdělávající se), navzájem jsme si ukázali své seznamy (aby
druhý tušil, z čeho může vybírat a aby si připomněl i pojmy, které ve
svém seznamu nemá) a místo živých obrazů jsme předváděli pantomimu.
Metodu jsme použili k opakování Přemyslovců a jejich doby. Zažili jsme
spoustu zábavy jak při předvádění, tak při hádání. Schválně - jak byste
předvedli v jednom člověku vraždu knížete Jaromíra, únos Jitky z
kláštera ve Svinibrodu nebo křest Boleslava na Velké Moravě?
Žádné komentáře:
Okomentovat