středa 16. října 2019

Bezbolestné opakování

Mezi články na Metodickém portálu RVP jsem čirou náhodou narazila na článek Lukáše Tvrďocha nazvaný Bezbolestné opakování. Ve stručnosti - třída je rozdělená do několika skupin, v každé skupině děti sepíší seznam všeho, na co si k danému tématu vzpomenou. Následně vyberou ze seznamu pojem, který považují za důležitý a který lze zároveň předvést formou živého obrazu. Živý obraz si nacvičí a předvedou zbytku třídy. Ostatní hádají, o jaký pojem se jedná. Postupně se takto vystřídají všechny skupiny.
Už při čtení mi bylo jasné, že po lehké modifikaci je tato metoda aplikovatelná i doma. Nepracovali jsme ve skupinách (protože jsme na učení doma jen dva - já jako vzdělavatelka a dítko jako vzdělávající se), navzájem jsme si ukázali své seznamy (aby druhý tušil, z čeho může vybírat a aby si připomněl i pojmy, které ve svém seznamu nemá) a místo živých obrazů jsme předváděli pantomimu. Metodu jsme použili k opakování Přemyslovců a jejich doby. Zažili jsme spoustu zábavy jak při předvádění, tak při hádání. Schválně - jak byste předvedli v jednom člověku vraždu knížete Jaromíra, únos Jitky z kláštera ve Svinibrodu nebo křest Boleslava na Velké Moravě?

Žádné komentáře:

Okomentovat